torsdag 8 november 2007

Torsdag, med tur och otur.

Idag vaknade jag halv sju, men snoozade till sju och på något sätt så ringde inte mobilen och jag vaknade 13 över av att pappa satt utanför och pratade i telefon. Vilket var enormt tur faktist eftersom att pappa i vanliga fall åker vid halv sju men var trött imorse och tog sovmorgon. Låg iaf kvar i sängen ett tag innan jag steg upp och gick ned för att äta frukost medan pappa duschade. Fick lite brottom sen när jag hade duschat och fick springa till bussen i halvtort hår och nästan osminkat ansikte. Men missade bussen när jag var 2 meter ifrån hållplatsen för att surkärringen till busschaufför inte hade lust att stanna även fast att hon såg mig. Så jag ringde till min snälla pappa som kom och hämtade mig på busshållplatsen. Medan jag väntade kom Caroline från min klass, så jag sa att bussen redan gått. Men då går det tydligen en 5 minuter senare också. Men pappa var redan påväg så jag ringde inte. Kände mig dum när jag sen inte frågade om hon ville åka med. Taskigt av mig, men jag får väl skylla på en dålig morgon.

Engelska som första lektion var itne direkt bra start på skoldagen heller, skulle sitta och läsa. Och det gick bra till en början men sedan kunde jag knappt hålla ögonen öppna så jag la mig i soffan mot Ida och vilade ögonen ett litet tag. Försökte ringa till John efter halv 11 efter som att han hade slutat då och skulle ta bussen till mig, men fick inget svar. Till lunch var det köttsoppa som inte var så god, men fanns iaf goda mjukbröd. Efter lunch hade vi frisörteknik då vi skulle föna klart dockan och sedan lägga permanent. Föningen blev helt okej förutom några platta ställen vid benan, annars är jag nöjd. Permanenten däremot gick inte så bra, men blir bättre för varje gång iaf.
Praktiken Sara hade sin sista dag idag så hon bjöd på chokladmuffin och saft vilket var väldigt uppskattat av alla.
Iaf så ringde John till slut vid halv tre, då jag var rätt så sur redan. Men han sa då att han inte kunde komma vilket jag redan listat ut och att han skulle komma imorgon.
Jaa, efter skolan hände det inte så mycket såg på det nya avsnittet av Gossip Girl vilket var minst lika bra som de andra i serien. Gick ner på stan för att handla lite mat, sen gick jag förbi DinSko och tänkte på om jag skulle köpa de skorna som jag vill ha, men sen kom jag att tänka på att jag måste ju klippa mig. Så jag bestämde mig efter ett tag för att klippa mig istället. Så när jag kom hem kollade jag klipptider på internet och bokade en Imorgon klockan 10.00 på Torsten. Blir nog bra, hoppas på lite förändring nudå. Får väl se vad det blir, kommer troligen lägga upp bilder på bilddagboken så ni kan ju kolla där om ni inte träffar mig :)


Iaf till det roligaste idag som jag har sparat till sist,
På frisör tekniken så lossnade mitt huvud från grejjen det sitter på, och skulle ''banka'' fast det igen, och råkade slå lite för hårt (stina säger att det är för att jag var sur på john haha) och hela ställningen med huvudet och en liten del av bordet lossnade. Och vi börjar ju gapskratta, bara synen av huvudet som faktist sitter fast på ställningen fortfarande liggandes med brädbiten fortfarande fast i ställningen på golvet fick mig att skratta sönder. Ann-Sofie skyllde iaf på dålig kvalitet. Haha måste jag bara säga.

Låtval för idag: Alicia Keys - No One

bye,

Inga kommentarer: